29. januára 2015

► starostlivosť o suchú či atopickú pokožku

Ahojte žienky, :) po dlhšej pauze som tu opäť a mám pre vás toho prichystaného celkom dosť. Dnes sa zameriam na tému, o ktorej som písala pred rokom, a to atopická dermatitída, alebo ináč povedané atopický ekzém.


Pred niekoľkými rokmi som s ekzémom mala naozaj veľké problémy, teraz je to však už dajme tomu všetko v poriadku aj keď nie na 100%, no spokojná som určite. Prešla som niekoľkými vyšetreniami - z ktorých vzišlo to, že som používala xy krémov a užívala nejaké liečivá avšak mne to nepomohlo, pomohla mi až moja dajme tomu samoliečba a odmietanie užívania toho, čo mi predpisovala kožná lekárka. Viem mnoho ľudí tento môj počin zavrhuje, možno aj vy - avšak poviem to tak ľudsky - nik iný vás nepozná lepšie ako vy... Mne pred rokmi pomohol výrazné krém Bioderma Atoderm PP Anti-recidive, priam ma toho ekzému zbavil, ale o tom som písala už vyše rok dozadu, tak ak vás to zaujalo, článok nájdete na blogu... :) ...ale späť k téme. Ako bývam na internáte, spoznala som mnoho kamarátok a veru niektoré táto "potvora" ekzém trápi už mnoho rokov. Každá jedna z nich bojuje ako vie, a tak keď mi pred pár mesiacmi prišiel balíček na testovanie plný Bioderma výrobkov na atopickú pokožku, hneď som dievčatám písala, či nechcú spolu so mnou vyskúšať výrobky, ktoré mne pred pár rokmi výrazne pomohli a tak sme spolu testovali a dnes Vám prinášam spísané naše postrehy. :)

Atoderm INTENSIVE rýchlo zastavuje svrbenie pokožky a znižuje potrebu škriabania. Vhodný je na celé telo, takže aj na pleť. Pokiaľ vás trápi ekzém tak určite poznáte ten pocit "nutkania" sa poškriabať, vďaka tomuto krému pokožka nesvrbí tak veľmi resp. prestane úplne svrbieť a je pekne hydratovaná. Je však potrené aplikovať krém viac krát denne. Celkom príjemným prekvapením bol aj fakt, že krém nie je mastný ako by ste to možno čakali - naopak má veľmi ľahkú konzistenciu a mlieko sa veľmi dobre absorbuje do pokožky. Pri pravidelnom niekoľko dňovom mazaní sa, sa začne strácať aj sčervenanie pokožky - treba však trpezlivosť a odhodlanie počas tých dní natierania sa to miesto kde máte ekzém neškriabať/nešúchať... Pokiaľ sa však poškriabete, tak výhodou krému je to, že na danom mieste, kde je pokožka porušená, krém nespôsobuje štípanie. Ak však ekzémom netrpíte a trápi vás len suchá pokožka, tak s krémom ako takým budete určite spokojné. Tento krém je dobre aj aplikovať na oholenú pokožku (pokiaľ máte potom pocit suchosti a podráždenosti), ktorú vie krásne upokojiť a pekne vyživiť. Krém nie je parfumovaný a predáva sa v dvoch veľkostiach -  75ml a 500ml.


Atoderm KRÉM je výživný krém na každodenné zvlhčenie a obnovu kožnej bariéry, určený na suchú a citlivú pokožku. Baby (sestry) povedali, že je totožný s krémom Intenzive, čo sa týka účinkov na ich atopickú pokožku. Preto len už len dodám, že tento krém aj krém Intensive je vodný pre všetky vekové kategórie - dospelý, deti a kojenci.


Atoderm CREME LAVANTE je výživný ochranný čistiaci krém na suchú až veľmi suchú citlivú pokožku - pokožku v sprche jemne umýva, pričom ju nevysušuje. Krém je opäť vhodný na starostlivosť o celé telo, takže aj o pleť. Pokiaľ ho použijete na pleť, tak sa nemusíte obávať štípania/rezania v očiach. Má jemnú parfumáciu - takú čistú ak viete čo tým myslím. Najdôležitejšie je však to, že pokožku zbytočne nevysušuje čo je hlavné ak vás trápi suchá či atopická pokožka. Dá sa kúpiť v dvoch veľkostiach 200ml a 500ml a je vodný pre dospelých a aj deti.


Atoderm PO ZINC tak tento krémik sa stal mojim favoritom. Ide o upokojujúci, čistiaci a reparačný krém určený na ošetrenie krehkých, podráždených a reaktívnych miest chronicky suchej pokožky. Na fotke môžete vidieť, čo mňa trápi. Sčervenanú, zhrubnutú a šupinkatú pokožku mám tam kde mám a viete, hlavne v lete resp. v tedy keď mám tričko to vyzerá naozaj zvláštne... Krém má opäť ľahkú konzistenciu, je bez parfému a je vhodný na pleť aj na telo. Pokožku premasťuje a hydratuje a upokojuje. Mne maximálne vyhovuje a nie je na ňom nič čo by mi prekážalo - skutočne tento krém ja veľmi odporúčam vyskúšať ľudom (teda aj vám) s atopickým ekzémom! Krém je vodný pre všetky vekové kategórie - dospelý, deti a bábätká.

A takto trápi mňa...



Trápi vás suchá pokožka? Máte ekzém - ako s ním bojujete? 
Pomohli aj vám nejaké voľno-predajné krémy na zmiernenie akzému?

9 komentárov:

  1. hezký článek..od Biodermy nepoužívám nic, asi bych to měla napravit :)

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, no pokiaľ ťa trápi nejaký problém s pokožkou tak vyskúšaj určite niečo, mnohým tak ako aj mne Bioderma dosť pomohla/pomáha... :)

      Odstrániť
  2. Super článek! Ekzém mě netrápí, ale suchá kůže ano. Atoderm Creme jsem nedávno spotřebovala a musím říct, že je to ten nejlepší krém na tělo - skvěle hydratuje, hezky voní (tak čistě a svěže) a neměla jsem žádný nepříjemný pocit po namazání. Po některých parfemovaných krémech mě většinou kůže svědila. Teď mám objednaný Atoderm Intensive a moc se na něho těším a doufám, že bude stejně tak dobrý, jako Creme.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu Veronika. :) Tak ako píšeš suchá pokožka moc neznesie klasické parfumované krémy/maslá/mlieka, je pravda, že ja sa rada natriem niečím voňavým ale, teraz mám toho doma menej a plne mi vystačuje okrem jedných masielok práve krém z radu Atoderm. Tak dúfam, že budeš spokojná aj ty s Intensive tak ako boli aj moje kamarátky. :)

      Odstrániť
  3. Anonymný31.1.15

    Díky moc za vydařený report!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu, som rada ak bola táto recenzia pre teba prínosná... :)

      Odstrániť
  4. Pekne si to napisala aj nam Bioderma pomaha, dcera ma ekzemom posiate nohy. Kremuje sa a tak ju to aspon nesvrbi je to boj na dlhe roky ale dufame ze zvytazime.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem Elenka, máš pravdu je to boj avšak niekedy sa až tak úplne vyhrať nedá, no pokiaľ sa dajú zmierniť príznaky tak je to stále super. :) Elenka hoci nerada hovorím o tejto možnosti avšak, neviem či dcéra chodí ku kožnej ale výborne tiež zaberá kortikoidná masť s výrobkami Atoderm, je to síce nie moc dobré, lebo však kortikoidy sú to umelé hormóny, ale za vyskúšanie nič nedáte... Tak nech ide "liečba" čo najlepšie, držím palce. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár a želám Vám ešte krásny deň!