11. januára 2015

► pocíťte silu kokosového oleja - použitie na telo a hlavne na vlasy

S kokosovým olejom sa spája krása aj zdravie zároveň. Dalo by sa povedať, že je to jeden z najvšestrannejších výrobkov, ktorý máme na našej planéte.  Obsahuje nemalé množstvo nenasýtených mastných kyselín, a to kyselinu laurovú, kaprinovú, kaprylovú i kyselinu myristovú. Kyselina laurová má v ľudskom organizme antibakteriálne, protivírusové, ale aj protiplesňové účinky. Preto je jeho používanie pre nás blahodárne a to nielen čo sa týka varenia ale aj čo sa týka telovej kozmetiky a pre dnešné odporúčanie aj hlavne vlasovej kozmetiky. Dnes vám teda poviem o 3 úžasných produktoch a zároveň vám prezradím moje spôsoby použitia "kokosáku" teraz v zime.







Za mňa môžem odporúčať kokosový olej od Saloos-u, ktorého som doma spotrebovala už mnoho balení. Tento kokosový olej od Saloos-u je lisovaný za studena. Má všestranné využitie a to doslova! - ak vám chutí, tak ho môžete použiť na varenie, a ak nie tak ho môžete použiť na všetko možné čo sa týka krásy (starostlivosť od päty až po vlásky). Olej je balený v plastovej nádobke. Má krásnu bielučkú takú perleťovú farbu a kokosovú sladkú vôňu. Pri teplote 27 a viac °C mení svoju konzistenciu na tekutú.




Ak vás však nezaujal čistý kokosový olej, môžete vyskúšať aj jeho viaceré "chutnejšie" variácie. "Chutnejšie" chápte z pohľadu vône, tak ak obľubujete vône Caffe Latte, Čokoláda, Orange, Tropic či Vanilla, tak všetky nájdete tu:

Ako "kokosák" používam teraz v zime ja? 
1.) Ak vás trápi suchá pokožka alebo ekzém, poslúži k jej upokojeniu ako prvá pomoc. Ekzém je stále častejšie kožné ochorenie, ktoré spôsobuje suché, červené, svrbiace škvrny na koži. Ja som s ním niekedy dávno mala veľké problémy, teraz našťastie ma trápi minimálne avšak stále som sa ho na 100% nezbavila. Ekzém rýchlo podráždia syntetické vlákna a ďalšie umelé prídavky do kozmetiky, ktoré vytvárajú jej vôňu. Kokosový olej je skvelý krém na ekzémy, pretože obsahuje len prírodné zložky a má prirodzene príjemnú vôňu. Suchú pokožku rýchlo premastí a zároveň vyživí na dlhú dobu. 

2) Teraz v zime ale hlavne aj v lete je jeho najlepšie využitie na pokožku, ktorá bola vystavená slnku - či už si ju priamo kokosovým olejom natriete, alebo si spravíte s ním kúpeľ - bude ju hydratovať a upokojí ju. V lete ho použite po opaľovaní a v zime si ním natrite hlavne tvár,  pokiaľ chodíte na vysokohorskú turistiku alebo lyžovačku do vyšších nadmorských výšok.

3) Vaše vlasy si ho zamilujú ak ho použijete ako masku alebo ako "inú" kokosovú starostlivosť. A to hlavne pokiaľ vlasy máte suché. Kokosový olej na ne naneste a nechajte ho pôsobiť najmenej po dobu piatich minút (viac, ak sú vaše vlasy veľmi suché alebo kučeravé). Pre extra intenzívnu kúru nechajte aj viac ako polhodinu s tým, že vlasy majte zabalené v turbane. Následne vlasy dôkladne zmyte šampónom - odporúčam nejaký bio, bez parabénov, silikónov,... Ak náhodou vaše vlasy nie sú až príliš suché, stejne im doprajte túto kúru - stačí raz za týždeň. Pozor však na to, že aj po umytí šampónom, môžu zostať vlasy troška mastné, to však nie je na škodu, tak nech vás to neodradí, pretože vaše vlasy budú okamžite vyzerať ako znovuzrodené!


No a keď už sme pri tých vlasoch, ták mám tu pre vás aj jednu kokosovú lahôdku na vlasy, ktorú majú už aj na www.parfums.sk (teraz ako novinku): Uniq One Care kokosová vlasová kúra 10v1

Kúru môžete použiť dvojako a to na:
1) mokré vlasy - zo vzdialenosti 20 až 30cm kúru nastriekajte na vlasy - následne si ich rozčešte - pokiaľ používate aj iné prípravky, tak kľudne naneste aj svoj obvyklý styling a dotvarujte si účes ako ste zvyknuté. Ja odporúčam toto nanášanie, jednak sa nezamažete a mám pocit, že kúra sa viac stratí vo vlasoch, ako keď ju nanesiete na suché vlasy.

2) suché vlasy - tentoraz naneste malé množstvo prípravku do dlaní - následne vmasírujte prípravok ľubovoľne do  vlasových dĺžok až po končeky pokiaľ používate aj iné prípravky, tak kľudne naneste aj svoj obvyklý styling a dotvarujte si účes ako ste zvyknuté. 

A prečo tomuto prípravku hovorím lahôdka na vlasy? Tak ako má aj v názve, kúra spája 10 účinkou v jednom kroku a to: napráva štruktúru suchých a poškodených vlasov, dodáva lesk a bojuje proti krepateniu vlasov, chráni vlasy pred teplom, dodáva vlasom jemnosť a hodvábnu textúru, chráni farbu vlasov pomocou UVA a UVB filtrov, uľahčuje rozčesávanie a žehlenie vlasov, pomáha rozpletať vlasy, drží tvar účesu po dlhšiu dobu, pôsobí proti rozštiepeným končekom vlasov a v poslednom kroku dodáva vlasom objem. 

Používate kokosový olej? Ako najčastejšie ho používate teraz v zime?
Zdroj obrázkov: www.google.sk

7 komentárov:

  1. Anonymný11.1.15

    pouzivam kokosovy olej od Health Link najviac na ruky, ktore v mojom zametnani dostavaju zabrat tak si ich s nim liecim

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Túto značku veru nepoznám, ale je dobre keď si s s ňou/ním spokojná. Ja by som ho napr. na rukách len tak nezniesla, na ne potrebujem krém, ale každopádne ďakujem za tip. :)

      Odstrániť
  2. Priznám sa, že som kokosový olej ešte neskúšala, ani neviem prečo, asi som sa obávala, že nebude voňať, mám rada voňavú kozmetiku, takže si by pre mňa bolo vhodné niečo od Saloosu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, kokosový olej sa dá kúpiť aj bez vône, takže treba čítať etikety. :) Avšak ak obľubuješ kokosovú vôňu, tak jednoznačne vyskúšaj tento od Saloos-u - nádherne vonia a ešte nikdy ma nesklamal! :)

      Odstrániť
  3. ešte som neskúšala ale plánujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kokosový olej som si obľúbila pred viac ako rokom a odvtedy ho mám stále poruke. Aj keď som si s ním dala na čas pauzu, pretože chcem minúť "prebytočnú" kozmetiku, no používam ho na telo, na vlasy (pred umytím i po), do zubnej pasty, robila som si aj OPM, občas ho použijem namiesto olivového oleja do svojho obľúbeného cukrového pílingu. Skúšala som ho aj ako ochucovadlo kávy, ale tam mi nevyhovuje.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja ho tiež chcem začať používať:). Potom sa s Vami podelím o skúsenosť:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár a želám Vám ešte krásny deň!