29. júna 2014

► slnečná ochrana - prípravky na opaľovanie - telo lI.


Ahojte, prajem Vám krásnu slnečnú nedeľu :)

ako som sľúbila dnes pokračujem v sérii článkov - opaľovacie prípravky. Dnes ako aj včera (článok tu) sa dočítate pár zaujímavých informácií, ktoré sú Vám už možno známe, avšak komu nie, tak možno sa bude aj čudovať, samozrejme informácie budú iné. Potom Vám predstavím ďalšie opaľovacie prípravky na telo, ktoré som mala, mám a bola som s nimi spokojná - tento raz to budú prípravky cenovo nižšej kategórie, avšak stále kvalitné, po ktorých sa určite nespálite.

Takže začnem tými zaujímavosťami a faktami:

• UVA+UVB
UVA filter čiastočne zneškodňuje žiarenie, ktoré zodpovedá za fotostarnutie pokožky, vrásky, vysychanie, stratu elasticity, ale aj za solárne alergie, a UVB filter bráni spáleniu, začervenanie, šúpaniu. Symbol UVA v krúžku znamená, že výrobok spĺňa požiadavky EÚ na UVA ochranu - pomer filtrov UVA k UVB je minimálne 1:3. Neznamená to však , že všetky označené výrobky majú rovnaký stupeň UVA ochrany! Ideálne je, ak sú filtre UVA a UVB vyvážené, čo výrobca ochotne označí na obale! Najvyššia súčastná ochrana UVA má stupeň 50, UVB 50+. Ak výrobok nemá UVA k krúžku, nekupujte ho. Tak isto nekupujte výrobky s SPF nižším než 15! 

• minimálne 15
SPF6 sa síce oficiálne považuje za najnižší účinný ochranný faktor, ale odborníci trvajú na používaní minimálne SPF15! Čím vyššia ochrana, tým lepšie. Faktory nižšie ako 15 zabránia spáleniu, nechránia však pred predčasným starnutím pokožky a jej rakovinou! Aj to len za predpokladu, že nimi pri natieraní ani trochu nešetríte.  

• Natriete sa 50, chráni vás 25
Ak nanesiete na kožu málo prípravku, ochranný faktor sa zníži aj o polovicu! Nešetrite, vyberte si prípravok, ktorý vašej koži chutí. Odporúčaná denná dávka prípravku pre dospelého človeka je okolo 35ml, sedemročné dieťa  si vystačí s polovicou. V prípade bežného 200ml balenia teda miniete prípravok na seba za 6 dní dovolenky.

• Minuloročné krémy nestačia
Minimálny čas použitia, expirácia, je uvedený na obale produktu - väčšinou vo forme mesiac/rok -, napríklad 05/14. Ak je však výrobok použiteľný dlhšie ako 30 mesiacov od dátumu výroby, zákon dovoľuje vynechať údaje o expirácii a nahradiť ho piktogramom otvoreného téglika.  Takzvaný symbol PAO odporúča minimálny čas spotreby od prvého otvorenia. Po uplynutí sa výrobok nestáva škodlivým, ale klesá jeho účinnosť filtrov, kontaminácia vzduchom môže zmeniť jeho konzistenciu, výkyvy teplôt  a skladovanie v teple či chlade tiež spravia svoje.




Teraz prejdem k druhej stránke a to k opaľovacím prípravkom na telo:

Garnier Ambre Solaire Light & Silky mlieko na opaľovanie SPF 30
Oficiálne:
Opaľovacie mlieko s ultra ľahkou textúrou sa vďaka revolučnej konzistencii ľahko aplikuje, rýchlo sa vstrebáva a nikdy nelepí. Vhodné pre svetlú, už opálenú pokožku. Vodeodolný. Hypoalergénny.
Môj názor:
Mliečko pekne vonia, krajšie ako Bioderma (spomínaná v minulom článku) a vôňa aj pretrváva, stratí sa však do dvoch hodín. Konzistenciu je to riedkejšie mlieko, ľahko sa rozotiera. Na pokožke zanechá slabučko belavý povrch, ihneď sa vstrebe do pokožky. Môžete ho použiť kľudne aj na tvár mne nerobí žiadne problémy, ako červenanie, pálenie, ani som sa ešte z neho "nevyhádzala"...Používala som ho aj minulý rok, tiež aj na turistike, nespálila som sa. Vrelo odporúčam.



Garnier Ambre Solaire Golden Protect olej na opaľovanie SPF 15
Oficiálne:
Garnier Ambre Solaire Golden Protect opaľovací olej, OF15 - stredná ochrana, pre svetlú, už opálenú pokožku. Vodeodolný.
Môj názor:
Oleje na opaľovanie som nikdy moc nepoužívala, pokiaľ si dobre spomínam, tak prvá moja skúsenosť sa viaže k tomuto oleju. Opäť aj tento prípravok má krásnu vôňu, vhodný je na nejakú prechádzku, predsa len faktor 15 nie je "silný". Tento olej je skutočne mastný, a preto ho treba dávkovať opatrne. Stačí ho skutočne málinko, a potom už len veľmi dôkladne roztrieť. Na pokožke zanecháva mastný film.


Avon Sun krém na opaľovanie na tvár
Oficiálne:
Opaľovací krém na tvár zabraňujúci starnutiu na citlivú pleť s OF30 – vysoký stupeň ochrany s nemastným zložením pomáha redukovať príznaky predčasného starnutia pleti.
Môj názor:
Tento krém používa mamina, má už tuším jeho tretie balenie, je s ním spokojná. Pleť nezanecháva mastnú, trošku aj hydratuje. Ešte sa jej nestalo aby sa spálila, keď ho mala. 


Ak by som mala ešte jednu značku vyzdvihnúť, tak určite nič nepokazíte prípravkami od značky Nivea a to z radu Nivea Sun. Nivea je kozmetika na veľmi dobrej úrovni, môže si ju dovoliť skutočne každý. Na výber ponúka široké spektrum klasickým či sprejových výrobkov, výrobkov, ktoré Vám dopomôžu ku krásnemu opáleniu, ale aj výrobkov po opalovaní.  


Tak čo poviete k tejto trojte výrobkov - ...poznáte ich? ...používate ich? ...ste s nimi spokojné?  A čo poviete hádam k najrozšírenejšej značke na našom trhu - k značke Nivea - máte nejaké prípravky doma s ktorými ste spokojné?  Ak ešte nemáte letných spoločníkov tak šup šup urobiť nákup, nik predsa nechce aby jeho pokožka trpela - či áno? 

Na dnes je to odo mňa všetko, prajem Vám ešte krásny večer! :)
* Obrázky použité z : www.google.com

4 komentáre:

  1. ja ich vôbec nepoznám, neskúšala som ešte nič z toho, doma mam len Niveu a to mi stačí jedno balenie na celé leto a ešte mi aj zostane, vždy sa zabudnem natrieť :D :) ja by som si olej nikdy nekúpila, neznesiem pocit mastnoty, takže som za mlieka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Niveu mám tiež rada :) ja som toto leto stavila na Dermacol, čítala som naň samé chváli ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja používam už dlhé roky Nivea SPF 6 s karoténom, ten je super, ale vzhľadom na nižší faktor len u nás na Slovensku a v zahraničí toto Garnier mlieko ale s SPF 20 a som s ním veľmi spokojná. Tento rok mám v zásobe Sundance olej SPF 6, Biodermu novinku suchý olej SPF 30 a Sundance SPF 20. A samozrejme Nubian, ten nesmie chýbať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvělý článek:) Já se mažu zásadně SPF 50, strašně se bojím, abych se nespálila a pak abych toho ve vyšším věku nelitovala.
    Hedwica♥

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár a želám Vám ešte krásny deň!