28. júna 2014

► slnečná ochrana - prípravky na opaľovanie - telo I.


Ahojte :)

opäť je tu obdobie, kedy potrebujeme našu pokožku chrániť pred slnečným žiarením. Preto sa  tomto článku dočítate pár zaujímavých informácií, ktoré sú Vám už možno známe, avšak komu nie, tak možno sa bude aj čudovať. Potom Vám predstavím opaľovacie prípravky na telo, ktoré som mala, mám a bola som s nimi spokojná - preto ak ešte nemáte na leto pokúpené opaľovacie prípravky, rozhodne sa kuknite na tieto. :) Zajtra budem v tomto type článku pokračovať a zverejním Vám nové - ďalšie informácie a prípravky na telo, avšak cenovo lacnejšie.

Najprv pár všeobecných zaujímavostí a faktov o opaľovaní:

• Opaľuje aj pod mrakom
Odraz slnečných lúčov zvyšuje intenzitu slnečného žiarenia na piesku o 25% a pri vode o 50%. Zamračená obloha prepustí 40-60% slnečných lúčov. Dávajte si pozor najmä na horách, čím ste k oblohe "bližšie", tým vyššiu ochranu pred UV potrebujete. 

• Chémia je ľahšia než fyzika
Väčšina produktov obsahuje chemické filtre. Pomocou nich sa dá ľahšie dosiahnuť vyšší ochranný faktor. Žiarenie premieňajú na teplo a to sa vylučuje do prostredia, neprispieva k prehriatiu organizmu. Produkt s čisto fyzikálnymi, minerálnymi filtrami býva slovne označený na obale. Zvyčajne je hutnejší, ťažšie sa rozotiera a zanecháva belavý povlak na pokožke. Žiarenie odráža ako zdrkadlo. Produkty s čisto fyzikálnym filtrom sú určené hlavne deťom do jedného roka a tým, čo majú alergiu na niektorý z chemických filtrov.

• 50 nie je o 20 silnejšia než 30
Prípravky so SPF30 zneškodnia 97% UV žiarenia, tie so SPF50+ "len" 98%. No aj to jedno percento môže zachrániť najmä citlivú kožu a tú so sklonom k alergii.

• Aj ochránení, aj opálený
Cieľom fotoprotekcie, ochrany pred slnkom, je, aby ste sa nespálili, a teda aj čo najmenej opálili. Hoci opálením sa koža v podstate sama chráni, táto ochrana je absolútne nedostatočná! Na trhu však nájdete aj prípravky, ktoré zabezpečujú rovnomernú distribúciu farbiva v pokožke, a teda podporujú vyrovnané hnednutie. Nemýľte si ich však s prípravkami so samoopaľovacou zložkou, ani s prípravkami urýchľujúci hnednutie, ktoré s ochranou nemajú nič spoločné. 

• Natierajte sa v predstihu
Ochranný prípravok nanášajte 20 minút, ideálne 30 pred pobytom na slnku. Chemické filtre potrebujú čas, aby sa zapracovali do kože. Kým limit uplynie, snažte sa nespotiť, neobliekať sa, nesadať si - skrátka, nebobte nič, čo by mohlo prípravok zotrieť. Fyzikálne filtre majú oproti chemickým výhodu, účinkujú okamžite. 

Teraz prejdem k druhej stránke a to k opaľovacím prípravkom na telo:

Moja najobľúbenejšia značka je určite Bioderma (takže v tomto článku budú len výrobky od tejto značky, zajtra predstavím iné), s prípravkami som veľmi spokojná, hoc ich cena je vyššia, vyberie si naozaj každý. Či už obyčajné ochranné opaľovacie prípravky tak aj prípravky, ktoré Vám pomôžu k bronzovej pokožke, no a v neposlednom rade v sortimente nájdete aj opaľovacie prípravky pre alergiou na slnko. Ak nechodíte zrovna po horách ako ja, tak úplne Vám pre naše podnebie postačia prípravky s SPF30. Ja odporúčam tieto:

Tak tento sprej je mojou stálicou a asi aj bude pokiaľ sa neprestane vyrábať. Vysoká slnečná ochrana pre všetky typy kože s dôrazom na aktiváciu a zintenzívnenie zhnednutia. Photoderm BRONZ SPF 30 podporuje tvorbu melanínu tým dochádza k rýchlejšiemu zhnednutiu pokožky. Ochranu poskytuje v hĺbke pokožky vďaka patentovanému komplexu BUNKOVEJ BIOOCHRANY® - stimuluje a chráni bunkové ochranné mechanizmy. Vodeodolný. Fotostabilný. Nekomedogénny. Hypoalergénny. Tento sprej si kupujem opakovane, kúpu naozaj neoľutujete.


Nemáte  radi opaľovacie mlieka? Potom je tu aktuálna novinka suchý olej! Táto novinka ma úplne dostala a je to úplná "bomba".  Sprej s vysokou ochranou s faktorom SPF 30 na citlivú pokožku celého tela i vlasy, podporujúci a predlžujúci prirodzené opálenie pokožky. Stimuluje, zintenzívňuje a predlžuje prirodzené opálenie. Vysoká anti-UVA-UVB ochrana v kombinácii s patentom Bunkovej Bioochrany® predchádza solárnym spáleninám a predčasnému starnutiu pokožky. Má priehľadnú textúru - skutočne ako olej avšak nezanecháva mastný film a nevysušuje pokožku. Je vodeodolný, bez parabénov, bez alkoholu, excelentná tolerancia, fotostabilný, nekomedogénny, hypoalergénny a je len veľmi jemne a pekne parfumovaný.


MAXimálna slnečná ochrana pre problematickú pokožku, ktorá netoleruje pobyt na  slnku, pre veľmi bledú pokožku s pehami, pre pokožku vystavenú maximálnemu slnečnému žiareniu (tropické pásmo, hory …). Systém filtrujúci žiarenie Photoderm MAX Spreja SPF 50+ je zárukou nepretržitej a homogénnej UVA a UVB ochrany. Hodvábna, veľmi ľahká textúra “New sensation” Photoderm MAX Spreju SPF 50+ dáva pokožke pocit pohodlia a mimoriadnej jemnosti. Pri nanášaní je úplne bezfarebný, veľmi ľahko sa rozotiera a nezanecháva olejovú vrstvu. Nespôsobuje tvorbu komedónov a je vode odolný,  neobsahuje parfém a je vynikajúco tolerovaný. Vodeodolný. Fotostabilný. Nekomedogénny. Hypoalergénny.


Bojíte sa slniečka, máte strach, že vaša pokožka bude na slnečné lúče zle reabovať? Alebo už viete že trpíte alergiou?  Photoderm LEB SPF 30 chráni citlivú pokožku so sklonom k alergiám zo slnka. Aby bolo možné regulovať biologický vplyv UV žiarenia na pokožku, poskytuje skvelý pomer SPF30/UVA30 = 1 v spojení s exkluzívnou patentovanou formou BUNKOVEJ BIOOCHRANY®, ktorá poskytuje optimálnu ochranu buniek pokožky. Ultra-ľahká textúra Photoderm LEB SPF 30 dodáva pleti pocit komfortu. Nevidideľná aplikácia tiež nezanecháva biele stopy. Je nekomedogénny a tiež vodeodolný, fotostabilný, hypoalergénny. Je bez oktokrylénu, parfúmu a parabénov.


Tieto 4 prípravky si určite zaslúžia svoju pozornosť. Tak ako som napísala, toto je moja najobľúbenejšia kozmetika čo sa týka prípravkou na opaľovanie. Vyskúšala som toho už mnoho, ale k Bioderme sa vždy rada vrátim. Avšak ak sú tieto prípravky na Vás až príliš drahé, tak zajtra si budete môcť prečítať o lacnejších a taktiež kvalitných prípravkoch. Počas leta tieto prípravky na blogu ešte raz spomeniem, pretože ešte raz určite o nich napíšem. :) Na dnes je to odo mňa všetko. :) Vy mi určite napíšete aká je Vaša najobľúbenejšia kozmetika, ktorú používate pri opaľovaní. A či máte radšej opaľovanie mlieka alebo oleje. :)


* Obrázky v článku boli použité z : www.google.com

7 komentárov:

  1. Perfektný článoček :) Najviac ma asi zaujala informácia, o ktorej som ani len netušila, že aj keď sa natriem opaľovacím krémom 50-tkou a nepoužijem dostatočné množstvo a na kožu nanesiem málo krémiku, tak že sa jeho ochranný faktor zníži aj na polovicu :-O Tento rok som začala používať aj drahšie opaľovacie mliečka a to zn. Bioderma Photoderm SPF 30. Neviem si ho vynachváliť :) a myslím, že sa oplatí investovať.

    Z tvojich opaľovacích prípravkov ma najviac zaujal práve Bioderma Photoderm Bronz olej, musím ho vyskúšať tiež. :):):)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvaľu :) Bioderma je istota, hoci cena je o niečo vyššia, zákazník podľa mňa dostane za tie peniaze parádnu kvalitu, doposiaľ som nebola sklamaná! :)

      Odstrániť
  2. Anonymný28.6.14

    ja nakupujem vždy v akcii 1+1 zadarmo, ušetrím tak nie málo peňazí, tiež používam Biodermu, ale len na tvár, verná som značke Nivea, je to podľa mňa top kozmetická značka za parádne ceny

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja tak rada nakupujem a to čokoľvek :) pokiaľ máš rada Niveu tak to ťa poteší aj dnešný článok, tiež mám tú značku rada, hoci tento rok mi spoločnosť bude robiť hlavne Bioderma.

      Odstrániť
  3. ja sa nenatieram skoro vôbec, nikdy ma to nenapadne, :D ale doma mam Niveu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to robíš veľkú chybu, ale to hádam aj sama vieš... ja sa vždy natriem, pre istotu, aby bola pokožka chránená :)

      Odstrániť
  4. Pekná zbierka :) ja mam doma dva krémy a snimi si vystačím na celé leto :) Bioderma je pre mňa drahá. :(

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár a želám Vám ešte krásny deň!